Jak wpływa na nas niebieskie światło?

Częstym negatywnym skutkiem permanentnego narażania się na oddziaływanie niebieskiego światła HEV jest tzw zespół Digital Eyestrain (zespół przemęczonego wzroku). Objawy obejmują rozmyte widzenie, trudności w skupieniu się, suche i podrażnione oczy, ból szyi, bóle pleców i głowy. W oczywisty sposób wpływają one negatywnie na codzienne funkcjonowanie i pracę.

Jeśli uważasz, że światło niebieskie może mieć negatywny wpływ na Twoje zdrowie, oczywistym rozwiązaniem będzie ograniczenie Twojego narażenia się na nie. Możesz przestać oglądać telewizję, pracować na komputerze czy czatować przez telefon… chociaż wiemy, że to mało praktyczne rozwiązanie 😉

Jeśli więc nie jesteś w stanie ograniczyć swojej ekspozycji na niebieskie światło i stale używasz telefonu do wysyłania wiadomości tekstowych, komputera do pracy i przeglądania stron internetowych, a także relaksujesz się przy ulubionych serialach, koniecznie zaopatrz się w specjalne okulary blokujące niebieskie światło. Specjalna technologia redukcji światła HEV, chroni przed dostaniem się niebieskiego światła do Twojej siatkówki, co przeciwdziała szybkiemu zmęczeniu i obciążaniu Twojego wzroku przy dłuższym czasie spędzonym przed ekranem. Okulary Barner zapobiegają również wywołanemu światłem tłumieniu wydzielania melatoniny, co znacznie poprawia jakość snu już po 2 tygodniach użytkowania.

Jak zredukować wpływ niebieskiego światła na nasz organizm?

  • Siadaj wystarczająco daleko od ekranu.
  • Umieść ekran nieco poniżej poziomu oczu, aby pomóc w utrzymaniu odpowiedniego nawilżenia oczu.
  • Zadbaj o właściwe oświetlenie pomieszczenia, w którym korzystasz z ekranu. Praca na jasno świecącym monitorze w zaciemnionym pomieszczeniu jest znacznie mniej komfortowa niż w pomieszczeniu jasno oświetlonym. Złe oświetlenie to takie, które pada bezpośrednio na oczy lub na monitor, co powoduje odbicia światła od powierzchni ekranu, które rozpraszają i powodują zmęczenie.
  • Użyj uchwytu na dokumenty, aby upewnić się, że materiały znajdują się nad klawiaturą i jednocześnie pod monitorem.
  • Często mrugaj. Robimy to naturalnie w innych okolicznościach, ale gdy skupiamy się na przykład podczas pracy przed ekranem,  pojawia się ono rzadziej, musimy  więc je na sobie wymusić.
  • Wyreguluj oświetlenie ekranu. Służą do tego także specjalne nakładki i aplikacje.
  • Rób sobie regularne przerwy. Pomaga to również chronić plecy, mięśnie i stawy w wyniku długiego siedzenia. Najlepiej wtedy wstać i wykonać kilka ćwiczeń rozciągających.
  • Regularnie korzystaj z profesjonalnych okularów Barner blokujących niebieskie światło.

 

0